BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, 29 December 2011

aiskrimmm

aiskrim??? sejuk...manis...dingin...yummy.. itulah yg bole aku gambarkn.. dlm2 bnyk aiskrim, aku paling "KURANG" gemar ialah aiskem keladi(mkn jgak,tapi x berapa ska ngt)
hari rabu ptang, jiran aku ntaq 2 tupperware aiskrim... 1 tupperware kecik aiskrim vanilla satu tupeerware besaq aikem keladi..
makkk aii..keleadi tuh..tupperware bsaq plak tuh...
dan yg lebih membuat aku TERUJA ialah jiran aku tuh buat aiskem sndri
dlm erti kata len.dia buat sendri di RUMAHH..
slalunya mkn aiskem yg beli siap kat kat kedai atau supermarket
klau mkn aiskem yg dibuat sendiri pon aiskem malaysia
lam family aku pon x berapa gemar aiskem keladi...xkn nk buang plak kot? xbek..rezeki org bg an..

mlm tuh..untuk mnambah selera aku terhadap aiskem tuh...aku mndapat idea tok taboq dengan milo..perghh..sdap..jadi..rasa milo ja lebih...
tekstur kALER aiskem tu menearik
purple+koko= SEDAPPP
aku mkn aiskem keladi tuh bnyk..sbb x rasa keladi tuh dh...

kbye...sajankceritaja.

terbantut

aku nih bila x 0n9.mcm2 lm pala nk update blog. bla dah on cmni,sampai xtau n kadan2 tuh malas nk update.malas nk luahkn

Tuesday, 20 December 2011

hmm

nasib aku sememangnya di takdirkan begini
redha ja lah

Friday, 16 December 2011

horrayyy..

hooray...itu lah yg aku nk gambarkn..klau bole aku nk gtau kat satu dunia....
bndapa pa yg nk di bgtau tu??
pstttt..mai sini sikit..nk gtau ni...aku nk gtau yg aku dah abes exam...hahah...STPM dh tamat..

GAME OVER...

aku habes 14/12/2011//tarikh keramat tu...rasa ringn bebanan tuy...hilang suma tension tu...last paper bm1...objektip ja..so?? bulat2 ja la... t
tamat exam stpm tu,maka tamatlah riwayat aku sbg pelajar kolah.
TAMAT!
pasni dah xbule nk jd pelajar...insyaallah MAHASISWA PLAK KOT...AMIN !!

walaupon tamat exam dgn gembira,,tp perasaan sodeh itu tetp ada..laaa pasai pa plak??? ha la..pasni dh buat haluan masing2..payah dh nk jumpa suma org dlm suatu masa....nk sembang2.gosip..(hu3)..hmmm..redha ja la...masa terus berlalu..usia semakin mendewasakan..

wassalam..kbye. ): (:

Saturday, 10 December 2011

lupa

klau org dh lupa kat kita.xyah la dok ingt kat diorg...
sangt menyakitkan ): ... so..tutop buku lama..buka naskhah yg baru....
xyah dok kenang2kan sangt..LUPAKAN yg manis..sbb yg manis bole btukaq jd pahit..
mood~kecewa+sedeh+sentap.... kbye........gudnite

nota tumit~biarkn yg lepas teruih lepas pergi....

Wednesday, 7 December 2011

xsanggop

aku akan hadapi saat itu lagi...walapon saat ttu aku happy..tp sbnarnya saat tu paling aku sedih sngt..mang aku x sedih pada ketika itu..tp aku akn sedih selepas itu..2009 akan berulang kejadian ngan 2011..PASTi SNGT....ya allah....kuatkanlah untuk aku hadapi semua itu..adakah janji2 yg kalian taburkn akn aku percaya???kalian tetap yg teristimewa..kalian sangt bermakna..air mata jantan ini akn mengalir bila teringtkn kalian....pedih sngt... FRENZ COME N GO

Friday, 7 October 2011

pelik

sungguh ajaib...
pehbook x lay nk onn
ok jgak...bole study..hahah

Wednesday, 7 September 2011

trial

doakan kejayaan saya dalam TRIAL STPM 2011..AMIN

Thursday, 18 August 2011

MASA DEPAN

apa itu masa depan???
adakah bentuk perasaan???
TIDAK
masa depan ialah apa yg akan berlaku pada kita pada akan datang

ada org yg pandang masa depan dengan serius
ada jgak yg pandang masa depan dengan sebelah mata
SAMPAI BILA??

MASA DEPAN YG BAGAIMANA????
kemewahan?kesenangan?kemewan?
mungkin ada yg pernah dan mungkin ada yg x pernah


ini semua terpulang kepada diri masing2
TAPI
salah atau tidak
jika kita mahu pilih masa depan
daripada terus berada di takuk yg lama??

dunia ini adil..tuhan itu adil
diberikan anugerah..diberikan akal
yg hnya diberi kepada umat NABI MUHAMMAD S.A.W

salahkah klau kita mngguna logik akal untuk mendapat masa depan
usia kita bukan semakin muda
tapi smakin dewasa

kejarlah cita2 dulu barulah kejar cinta..melainkan kedua2nya mapu..terpulanglah


AKU LEBIH TAHU APA YANG AKU INGINKAN
AKU JELAS TENTANG MASA DEPANKU
TAPI
KENAPA MASIH TERPERANGKAP DALAM PERGELUTAN KEHIDUPAN

ASTAGFIRULLAHHALAZIM..

Friday, 29 July 2011

HAHAH

makan nasik ngan petai
hang ingat hang setaiii???

Tuesday, 26 July 2011

TAKUT...

AKU TAKUT UNTUK MENGAKU AKU CINTA KAT HG....

Sunday, 24 July 2011

anugerah mata dan hati

mata anugerah allah
tanpa mata kita buta
tapi biarlah buta sekalipon.
aslkn kita celik disisi Nya
kita celik akal
kita celik hati
kita mampu mencelikan segalanya

mata ibarat sebuah pedang
apabila ditusuk kedalam hati
pedihnya tidak terhingga
siapa tahu?
sesiapa pon tida xttahu peritnya
kecualai nYa
yg menghidopkan dan mematikan segalnya yg DIA kehendaki

dari mata turun ke hati
mata dan hati aset penting
mata tidak mampu untuk membohongi segala kekilafan yang berlaku
mata jujur
renunglah mata sesorang setulusnnya
dengan NAWAITU yg mmurni


hati selalu bersembunyi
gelap dan menggelapkan fikiran manusia sehingga tidak mampu untuk kita berfikir
hati yg tulus
hati yg murni
mampu mencerahkan dengan nur NYA di dunia dan akhirat
peliharalah hati kita..
kita yang tahu kehendaknya
tetapi patuhilah belandaskan syariat
jgn mudah goyah dengn syaitan durjana
dia makluk yg kejam
selalu merosakkn kebahagian org laen

syukurlah
kita masih ada mata
yg mampu untuk menilai dan menyaksikan segala drama dan sketsa dunia
kita lah yg menjadi PENILAI

dan kgn terlalu ikotkan hati.
kelak kita binasa




air mata !!

air mata orang adakah kita
mampu untuk menghapusnya


bagaimana air mata
yg kluar dari HATi
adakah mampu untuk dikesat


air mata yg menitis
mampukah untuk dihilangkan


sementara air mata yg tersembunyi di dalam hati
yang BEKASNYA susah utuk dipadam..




sesungguhnya air mata itu bernilai,yg tidak boleh digadai..menangislah lah sekuat hati..sesungguhnya air mata itu satu nikmat..percayalah....

Thursday, 21 July 2011

huh???

huh..minggu yg agak kepenatan..sesak nafas...sedikit tekanan...yg diadun sekali..terasa mereng skit...hahahah.

*KARNIVAL RELAY..(ahad..17/7/2011)
memberi sokongan..walaupon aku x lari...(hg ada???)

SIAPKAN RnD
lengkapkan yg mna x lengkap
sib bek cikgu aton tolong edit2 ayt.(TQ)
pastu..masukkan data lam slide..petang slasa kat libry awam)
rabu( lam klas)
so..slide siap
thankz(apitt,helmee,afi)
GREAT!!
JADI:hari isnin(25/711) ni turn group kita present
semoga berjalan lancar

KELAS TAMBAHAN
subjek : mikro
time :9.30-11.30
day : jumaat (22/7/2011)
xpa...UNTUK MASA DEPAN SAYA JUGAK YG NI
TIMA KACEH CIKGU:

: hidup ini sentiasa memerlukan pengorbanan kerana
pengorbanan banyk mengajar erti sebenar kehidupan :

Monday, 11 July 2011

saat dunia jd gelap

saat mngtok
akal ku terasa BLurr
mindaku pitam
hatiku terasa hendak pengsan
jgn turutkn hati
org kata ikuot hati mati....
biarlah..aku bemadu kasih dengan tilam
berasmara dengn bantal
mencari secebis kebahagiaan
melupakn segenap ehwal dunia

so: selamat malam.....(bermadah2 hnya untok mngucpkn selamat mlm)..hahahahahhahahahahah

Sunday, 10 July 2011

lumrah kehidupan..

Dalam hidup kita, terkadang kita lebih banyak mendapat apa yang tidak kita inginkan, dan ketika kita mendapat apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa yang kita inginkan itu terkadang tidak dapat membuat hidup kita lebih bahagia"

Title: Utk Yang Single-Mingle
p/s : juga utk yg asyik dok bertanya jodoh si bujang2... :)

Bila nak kawin???
Di sini orang bertanya
Di sana orang menyoal
Tak kira teman mahu kenalan
Asyik-asyik itu je yang jadi bualan
Begitulah nasib orang bujang
Tak kira lelaki mahupun perempuan

Bila nak kawin???
Keluarga pun dah mula risau
Si teruna. emak bimbang jadi bujang terlajak
Si dara. ayah takut bergelar andalusia

Bila nak kawin???
Jiran turut sama menumpang tanya
Bila dijawab jodoh belum ada
Kata mereka, kita kenalah usaha
Mandi bunga salah satu caranya
Tak pun mandi ais boleh dicuba(he..he..ni cadangan pelik kawan saya)

Bila nak kawin???
Aduuuhh.aku disoal lagi
Kawin??? Nak kawin dengan sapa?
Calon pun takde.
Hah!!! Awak tu memilih sangat agaknya
Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata

Bila nak kawin???
Akan ku kawin jam-jam ni juga ( haa.haa.haa)
Andai memilih isteri semudah bershopping di pasar malam
Atau semudah membeli VCD cetak rompak
Atau sesenang memakan twisties..

Bila nak kawin???
Aaahhh.sungguh aku bosan
Banyak yang lain boleh jadi persoalan
Kenapa asyik itu yang dihadapkan
Apa kita nak heran
Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan.

Bila nak kawin???
Pada yang masih bujang
Biarkanlah mereka terus bertanya
Usah ditunggu letih mulut mereka (Takkan letihnya sampai bebila..)
Kalau ada jodoh.
Insya-Allah takkan ke mana.

Bila nak kawin???
Usah dirisaukan jodoh orang
Jaga masjid sendiri agar tidak goyang
Lain orang lain rezekinya
Syukurlah dengan apa yang kita ada
-------------------------------------------------------------------------------------------
• setelah puas memandang orang lain.. pandang lah pula diri sendiri. cari jati dri .. jadi diri sendiri, orang lain suka mengkeji.. dan memuji.. hakikat nya kita lebih tahu diri kita. memuaskan hati semua orang adalah mustahil. lagi kita mencuba lagi kita terseksa,, so... kita enjoy.. aku .. pahit.. sedeh.. muram dan sepi..
---------------------------------------------------

Saturday, 9 July 2011

rahsia...

UNEXPECTED= X SANGKA
TERKEJUTZZ= SHOCKED

ok....akan kusimpa segalnya di sanubari aku...walau hg xknai aku..tapi aku knai hg..
aku dh tau segalanya pasai hg..semuanya..
aku xkn citer kat2 sapa2
akn ku jaga mcm aku jaga maruah aku...
TQ

Tuesday, 5 July 2011

cinta itu indah


laki adalh nafas hidop..

wanita/perempuan adalah nadi jiwa....


saling memerlukan....saling MENCINTAI...

.dan CINTA itu


maknanya..saling MEMBERI dan MENERIMA...

Saturday, 2 July 2011

JULAI

skang buln julai sdah

bsiap sedia
jgn buang masa lagi
keep it up..
terus berusaha...
untok dqi sendiqi jgak

xoxo

xperlu

itu sebenarnya berita yg menggembirakan bg hamap semua
tapi x bagi aku
bagi aku itu berita yg paling aku x suka
itu saja yg aku nk bgtau.


Saturday, 25 June 2011

hatiku milikmu

ntah..knapa ttba aku ska lgu ni...mendalam mknanya...
nera af9 yg nyanyi....

Pernahkah engkau hargai
cintaku yang sejati
pernahkah engkau mengerti
akan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu
memberiku sejuta pilu
betapa agungnya asmaramu
membuatku terpaku
Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa
namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa batas degupan jantungku
mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu
Kan kuabadikan dikau
suatu kenangan yang manis
yang tak mungkin aku lupa
untuk selamanya
Kan kucoretkan kenanganmu
dalam sanubariku ini
dapat jadi yang terindah
di dalam hidupku ini
chorus:
Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa
namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa batas degupan jantungku
mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu
Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku
Korus
Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa
namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa batas degupan jantungku ini
mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu
Aku coretkan kenanganmu
dalam sanubariku ini
agar jadi yang terindah
dalam hidupku ini

Friday, 24 June 2011

masa

masa semakin singkat la ni

24 jam teras mcm 12 jam
seminngu mcm 2 hari

oh...wake up..
jangn dok berangan lagi..

stpm dah dekat....
tinggal brapa ari ja lg
jgn dok buang masa...

masa...masa..smkin kejap ja
cikgu mengajaq ja rasa lma
bila xda cikgu ja rasa sat
OMG......

t dh nk dekat stpm bru la nk kalot..
nk kover..
ishhh..harap mampu aku lakukanya semua..

stat bulan 7 ni...
nk staback kat sekolah
dok kat depan libry
wat omwaok..lat..ulangkaji
balik cm koi 3 la

klau kat umah ptg mesti aku tidoq
klau x mesti aku pening
jd aku nk lakukan yg berfaedah
maknany lam koi 3 aku tidoq
bngn koi 5
pastu bauat apa yg patot

insyaallah
allah pasti akn tolong hambanya yg berusaha
..beri rezeki yg setompal...

"KITA HNYA MERANCANG..ALLAH yg MENENTUKAN SEGALA..

bubbye..chaiyyok nazrin ishak


Wednesday, 22 June 2011

terbang

andai aku ada sayap


seperti burung

aku nk terbang tinnggi2

tinggi sngt2

aku nk duduk dan lepak di celah2 awan

menikmati segalanya yg indah di situ..

dapat merasa birunya awan ...

aku dh x sanggup nk tengok segala

onar yg berlaku di bumi

aku x sanggup

kejamnya..

zalimnya

pedih hati ini melihat kejahatanusahkkn org laen

aku xmampu untuk halang semua yg berlaku

aku bukn polis..ak pkan sapa2

aku hnya bdak biasa

yg hnya boleh bdoa pada tuhan

aku hnya manusia besa

hidop kita di muka bumi untuk melakukan apa yg disuruh oleh allah

buknya menyusahkan org laen


biar kita yg menilai dqi sendiqi

hello...salam....

jatuh cinta memang indah
memang shahdu
kuasa cinta begitu besar
yg pasti cinta datang dan pergi...
menarikk...dan menyakitkan..
itulah kuasa cinta terhadap kita..
hakikatnya ...cinta ingin menguji kesabaran kita

hahahahahahahah(bru mukadimah)

alkisah bermula....
aku telah membuat keputusan untuk menyambungkan pelajaran di peringkat stpm
cita2 aku ada di sini
so...aku telah mula mengenali cinta aku sejak taon lpas 2010 lg
pada mulanya aku berasa bosan..
aku merasa dia kejam...
aku xpham kehendak dia
aku dh terasa sikit putus asa dengan dia
TAPI kini....
aku dh mula menyangi dia
aku dh syg dia
shari x bewrsama dia
mcm x lengkap ja
aku dh rasa dia punya keunikan.....
sesuatu yg xda pada yg lain.....

AKU JATUH CINTA PADA EKONOMI

itulah cinta hati aku,,,
aku akn pastikan aku akn mendapat A dlm stpm
klau dh phm sengn ja...
tp kdang2 aku blurr jgak
dan perlu mengambil masa yg lama untuk pham ang
xkenal maka x cinta...
kita kena kenal dngn mendalam
kita kena cinta dengan sepenoh hati
insyaallah...kejayaan milik kita
sepesially ekonomi...
yg kini menjadi pujaan hati
yg kini bertahta di hati
tiada sapa yg boleh memisahkan kita
lastly..jutaan terima kaseh kat cikgu aku~cikgu fauziah ngan cikgu zabedah...ajaq aku..didik aku..petrun ilmu

hello...salam....

jatuh cinta memang indah
memang shahdu
kuasa cinta begitu besar
yg pasti cinta datang dan pergi...
menarikk...dan menyakitkan..
itulah kuasa cinta terhadap kita..
hakikatnya ...cinta ingin menguji kesabaran kita

hahahahahahahah(bru mukadimah)

alkisah bermula....
aku telah membuat keputusan untuk menyambungkan pelajaran di peringkat stpm
cita2 aku ada di sini
so...aku telah mula mengenali cinta aku sejak taon lpas 2010 lg
pada mulanya aku berasa bosan..
aku merasa dia kejam...
aku xpham kehendak dia
aku dh terasa sikit putus asa dengan dia
TAPI kini....
aku dh mula menyangi dia
aku dh syg dia
shari x bewrsama dia
mcm x lengkap ja
aku dh rasa dia punya keunikan.....
sesuatu yg xda pada yg lain.....

AKU JATUH CINTA PADA EKONOMI

itulah cinta hati aku,,,
aku akn pastikan aku akn mendapat A dlm stpm
klau dh phm sengn ja...
tp kdang2 aku blurr jgak
dan perlu mengambil masa yg lama untuk pham ang
xkenal maka x cinta...
kita kena kenal dngn mendalam
kita kena cinta dengan sepenoh hati
insyaallah...kejayaan milik kita
sepesially ekonomi...
yg kini menjadi pujaan hati
yg kini bertahta di hati
tiada sapa yg boleh memisahkan kita
lastly..jutaan terima kaseh kat cikgu aku~cikgu fauziah ngan cikgu zabedah...ajaq aku..didik aku..petrun ilmu

P/s doakan kejayaan NAZRin ishak dalam EKO (MAKRO & MIKRO)
stpm 2011

P/s doakan kejayaan NAZRin ishak dalam EKO (MAKRO & MIKRO)
stpm 2011

Saturday, 18 June 2011

bapak

tiap2 taon mesti ada hari bapa

tp kesian kat depa yg dh jdi bapak
tambah2 dapat ank mcm hampa
yg x kenang budi
xkenng jasa
lupa daratan
bapa jaga kita
kita jaga apa??
jaga perabeh duit
berpeleseran siang mlm
mcm org xda rumah
walhal bapak hampa dh beli rumah
siap kna potong gaji g...
kita apa tau
buat umah tu cm hotel ja
rasa nk balik
balik
rasa nk kluaq
kluaq
snang cita CHECK IN NGAN CHEK OUT LA
bapa kat umah dh jadi mcm boneka
dh berbuih mulut dia marah
tp masih dok keteqaq
bapa kita slalu nk bg yg terbaek kat anak2 dia
len la klau bapak aym
yg mnyusahkn idop ampa dengn benda2 haram
nk bg kita jd besaq bkn nya snanq...
dulu kita tu sperm jaaaaa
berjaya masok kedalam rahim
la ni
nah besaq dh.
dh jdi org pon
MANUSIA BLOM LG YAA
jgn la kita sbg anak ni nk menyusahkn pak kita
dia tu dh tua..
dh x larat
dia nk cri kebahagiaan yg hilang
cri kedamaian
sbb
kuboq dh panggil
mungkin nanti kita dh xda pak...
hargai dia sehingga nafas terakhir
kasih la dia
sesunguhnya itu yg dia mahu
bukanya wang berjuta
buknya harta melimpa ruah
cukoplah dengan KASIH SAYG YG ABADI

Friday, 17 June 2011

kisah benar.......

2.33pm/18jun2011/nazrinishak


ini cerita di kota
bnyak kisah sampai x terkata
ada yg menyeronokkan
ada yg menjengkelkan
itu semua realiti
lumrah remaja masa ini
melakukan aksi2 yg begitu sensasi
boleh juga mencetuskan kontroversi

pusing2 mencari parking
belagak mcm king
bila parking pnoh
mula nk tengking-tengking
semuanya dh nk berebut-rebut
mcm bdak-bdak
semua lorong dan cerok nk redah
bila dh kena saman
mula naik darah
polis la bodoh,polis la bangan
sebb kena saman sampai tercengang

hati2 mengatur langkah
menuju ESCALATOR penoh megah
dia rasa dia gagah
mungkin dia hang tuah

mcm2 fesyen rambut
nmpak mcm berserabut
nmpak mcm robot.
peliknya..
dulu hitam
skrg hijau
mcm burung merak
ada rambut yg bewarna warni
mcm waktu petang yg ada pelangi
mungkin dia mandi air karat
mungkin dia jatoh dlm lumpur
mencari sesuatu yg indah
(HAHHAHAHHAHHAH)

depa kata dunia dh maju
tapi ada yg xcukop berbaju
sampai nmpak bontot2
ada yg putih
ada yg hitam
tengok pon rasa mcm nk TERKENTOT

oh...ramai dh mcm SUPERHERO
bergaya sakan mengalahkan JACK SPARROW
tanpa segan dan tanpa malunya
menghembus asap sana sini
mcm tempat tu bapak dia pnya
abu rokok dan puntung di buang sesuka hati
lain la klau mak bapak hampa cleaner
boleh sapu.boleh cuci

bila ada superhero
mesti ada wonder women
semuanya comei2 belaka
ada yg mcm KATTY PERRY
ada yg mcm PARI-pari
yg tengok pon mesti tergigit jari
wonder women jalan mcm model
lenggang sana,tonggek sini
ada yg pakai celak
ada yg dh terselak
si lelaki mesti melalak
dapat tengok free
pakai baju ketat-ketat
pakai seluaq sendat-sendat
nmpak semua yg padat-padat
tgn mcm nk p melekat

jalan-jalan cari makan
tangan dipegang erat-erat
pinggang dirangkul kemas-kemas
xrasa pon lemas
aksi pula mcm org dh kawen
hakikatnya tiada maruah
lebih baek dukung anak babi
jangan sampai kena serang
sbb buat aksi terlarang

P/S > sapa yg terasa amik la
sama2 la kita perbetoi dqi kita ni
sekian.....

sedarlah..

manusia semakin kejam
manusia semakin rakus
manusia semakin haloba
manusia semakin alpa
manusia semakin zalim

kejam menindas org laen
rakus kepada nafsu
haloba terhadap harta dunia
alpa dengan kemewahan
zalim sesama manuisa

sedarlah....
ingatlah...
kita bukn sapa2
kita hnya penumpang
di muka bumi...


HAKCIPTA TERPELIHARA
nazrinishak...

aku ingin berubah

Ya ALLAH,
Maniskan hatiku dengan iman,
Cukupkan aku dengan bekalan sabar,
Meredah lautan hidup penuh dugaan ini.

Ya ALLAH,
Bantuku atasi amarah ini,
Dengan iman dan taqwa,
Kerana kata Luqmanul Hakim,
Taqwa adalah perahu yang utuh,
Di tengah lautan hidup ini.

Ya ALLAH,
Teguhkan hatiku,
Untuk terus melangkah dalam hidup ini,
Yang kurasakan saban hari memeritkan,
Jadikan ia kembali salju,
Kerana sabda Rasulullah s.a.w.,
Dunia ladang akhirat.

Ya ALLAH,
Aku ingin bahagia seperti mereka,
Meredah lautan dalam kedamaian dan kenyamanan.

Andai aku belum layak ya ALLAH,
Maka layakkanlah aku,
Dengan bekalan iman dan taqwa itu,
Yang kuyakini hanya itu,
Yang dapat menyelamatkan daku,
Dari berputus asa dengan rahmatMU...

Aku ingin bahagia,
Dalam dakapan kasihMU ya ALLAH...


KARYA INI DIPETIK DARI ILUV ISLAM....

>semoga NAZRIN ISHAK MENJADI INSAN SOLEH<

Thursday, 16 June 2011

sukantara..

TAHNEAH>>
NAZRIN ISHAK TELAH BERJAYA MENYUMBANG MATA KEPADA RUMAH SYED JAN..

berapa???
2m sahaja..
ada jgak kan???
tp acara lari aku x lari
sbb pa???
snang cita..ukur baju di bdn sndqi la kan...
melarikan dqi sja..
sronok sngt...
enjoy sngt2..
merapu sngt2..
maceh pd kengkwan yg mai....
azran.sham.bob.saiful.
ANDA DATANG>>AKU PASTI DTANG
mesti r...klau depa xmai xkn aku nk mai.
xkn nk dok sorg2

>NAZRIN ISHAK<

Tuesday, 14 June 2011

AKU

AKU bukan orang yg hebat


tapi AKU mahu belajar dari orang-orang yg hebat

AKU adalah orang biasa

tapi AKU ingin menjadi orang yg luar biasa.

Dan AKU bukan lah orang yg istimewa

tapi AKU ingin membuat seseorang menjadi istimewa...

Monday, 13 June 2011

hikmah

apa yg berlaku pada kita pasti ada sebab dan akibatnya...
tp yg pasti...hikmah itu tetap tidak bole lari dari kehidupn kita...mungkin kita nmpak hikmah tu atau x nmpak hikmah tu....tp hikmah tu akn mengajar kita erti PERJUANGAN....

Monday, 6 June 2011

ewwwwwwwwwww

series aku geli..

series ak loya..
wekkk
ni pasai MV yg GAMBit buad...
lakonan PREMA YIN ngan shah jazle
(lau x silap la)
aku bole tau pasai MV ni pon bila aku bca paper
pastu kat pehbook
kecoh gla pasai MV ni..
ya allah...
xdak jln citer len nk buat dh ka
p mna maruah ampa sbg islam
len la klau ampa islam lam ic ja
hakikatnya ya la kot noh.
eiii...bnyk kluchan
terutamnya yg pompuan tu
cm sial
dok mnari2 cm pelaq g
dok buat aksi terhegeh2 yg kononya MENGHAIRAHKAN
xlay blah langsong..
malulah sikit weiii...
dh la yg pompuan tu bulu ketiak pon x cukoq
nmpak panjang pak relongnya
geliiiii...
xtau la apa nk jd kan
buat la MV yg komersial skit
ni buat MV yg komerSIAL.

hmmmm..nk komen pnjg2 pon x gna
MV pon dah buat..
ak pon dah ngok
free ja dapt dosa cemeiii
heheheheheh

apa2 pon semoga GAMBIT ngan shah jazle cpt dapat hidayah dari allah taala
pintu taubat sentiasa terbuka untok kita
sememangnya kita bukan manusia yg sempurna dan slalu buat dosa

p/s TEPUK DADA TANYA IMAN

Saturday, 4 June 2011

virus benci

apa itu benci???
mengapa wujud benci???
siapa yg di benci???
sunggoh pusing sampaai nk pitam pasai persoalan ni???

adakah perlu wujud benci membenci ni dalam kalangn manusia?

benci ni keperluan ka trend??
yg mna satu ni...
x bole ka kalau x benci kat org??
benci ni dah mula menjadi barah dlm kehidupan manusia la ni
susah nk ubatinya
bknya lay gna minyak cap kapak..pil cikitek aun n panadol ka pa ka
nk ubati benci ni

manusia la ni yg pandai segala macam,,
pandai berpehbook..pandai segalanya la..
x ajaq pon dia pandai...
kiranya benci ni sngt bahaya!!!!
tolongla!!!!
kita kena kikis la perasaan benci kita kat sapa2 pon
(kalau la kita ada bnci kata sapa2)
rugi. sngt2 klau lam aty kita ada perasaan benci kesumat...
hang tuhan ka nk benci org??
hg ada kuasa ka???

ingt lah...kita ni manusia ja..
ciptaan yg paling istimewa
ada akal..ada hati
bole pikiaq yg mna baek dan yg mna buruk
kita bukanya bodo cm lembu..
opss!!
buat la apa2 yg patot
jgn la dok benci kat org
x bek tau..
t tuhan yg akn benci pada kita...

sekian....

alhamdullilah...

syukur pada alllah..
kali pertama aku dapat biasiswa..sblm ni xpnah dapat pon..
taon ni aku mohon ja..
xpnah harap2 nk dapat pon
tp kalau dah rezeki kita x kemana..

ALHAMDULLILAH.....

Friday, 3 June 2011

ingat ni ja

kita ada 2 tangan. ja
x mampu untok tutop semua mulot
org yg x puas hati kat kita
TP
kita ada 2 tangn yang boleh tutop kedua2 telinga kit

D O I C A R E ? ? ? ?

p/s...kita x mampu nk puas kan hati semua org
yg penting kita jadi dqi sendiqi...

Thursday, 2 June 2011

dunia oh dunia