BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, 25 June 2011

hatiku milikmu

ntah..knapa ttba aku ska lgu ni...mendalam mknanya...
nera af9 yg nyanyi....

Pernahkah engkau hargai
cintaku yang sejati
pernahkah engkau mengerti
akan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu
memberiku sejuta pilu
betapa agungnya asmaramu
membuatku terpaku
Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa
namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa batas degupan jantungku
mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu
Kan kuabadikan dikau
suatu kenangan yang manis
yang tak mungkin aku lupa
untuk selamanya
Kan kucoretkan kenanganmu
dalam sanubariku ini
dapat jadi yang terindah
di dalam hidupku ini
chorus:
Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa
namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa batas degupan jantungku
mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu
Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku
Korus
Disisimu aku terdiam seribu bahasa
dihatiku bergetar sejuta rasa
namun sukar untuk aku meluahkan
kucinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
terasa batas degupan jantungku ini
mungkinkah hatimu milikku jua
kusayang padamu
Aku coretkan kenanganmu
dalam sanubariku ini
agar jadi yang terindah
dalam hidupku ini

Friday, 24 June 2011

masa

masa semakin singkat la ni

24 jam teras mcm 12 jam
seminngu mcm 2 hari

oh...wake up..
jangn dok berangan lagi..

stpm dah dekat....
tinggal brapa ari ja lg
jgn dok buang masa...

masa...masa..smkin kejap ja
cikgu mengajaq ja rasa lma
bila xda cikgu ja rasa sat
OMG......

t dh nk dekat stpm bru la nk kalot..
nk kover..
ishhh..harap mampu aku lakukanya semua..

stat bulan 7 ni...
nk staback kat sekolah
dok kat depan libry
wat omwaok..lat..ulangkaji
balik cm koi 3 la

klau kat umah ptg mesti aku tidoq
klau x mesti aku pening
jd aku nk lakukan yg berfaedah
maknany lam koi 3 aku tidoq
bngn koi 5
pastu bauat apa yg patot

insyaallah
allah pasti akn tolong hambanya yg berusaha
..beri rezeki yg setompal...

"KITA HNYA MERANCANG..ALLAH yg MENENTUKAN SEGALA..

bubbye..chaiyyok nazrin ishak


Wednesday, 22 June 2011

terbang

andai aku ada sayap


seperti burung

aku nk terbang tinnggi2

tinggi sngt2

aku nk duduk dan lepak di celah2 awan

menikmati segalanya yg indah di situ..

dapat merasa birunya awan ...

aku dh x sanggup nk tengok segala

onar yg berlaku di bumi

aku x sanggup

kejamnya..

zalimnya

pedih hati ini melihat kejahatanusahkkn org laen

aku xmampu untuk halang semua yg berlaku

aku bukn polis..ak pkan sapa2

aku hnya bdak biasa

yg hnya boleh bdoa pada tuhan

aku hnya manusia besa

hidop kita di muka bumi untuk melakukan apa yg disuruh oleh allah

buknya menyusahkan org laen


biar kita yg menilai dqi sendiqi

hello...salam....

jatuh cinta memang indah
memang shahdu
kuasa cinta begitu besar
yg pasti cinta datang dan pergi...
menarikk...dan menyakitkan..
itulah kuasa cinta terhadap kita..
hakikatnya ...cinta ingin menguji kesabaran kita

hahahahahahahah(bru mukadimah)

alkisah bermula....
aku telah membuat keputusan untuk menyambungkan pelajaran di peringkat stpm
cita2 aku ada di sini
so...aku telah mula mengenali cinta aku sejak taon lpas 2010 lg
pada mulanya aku berasa bosan..
aku merasa dia kejam...
aku xpham kehendak dia
aku dh terasa sikit putus asa dengan dia
TAPI kini....
aku dh mula menyangi dia
aku dh syg dia
shari x bewrsama dia
mcm x lengkap ja
aku dh rasa dia punya keunikan.....
sesuatu yg xda pada yg lain.....

AKU JATUH CINTA PADA EKONOMI

itulah cinta hati aku,,,
aku akn pastikan aku akn mendapat A dlm stpm
klau dh phm sengn ja...
tp kdang2 aku blurr jgak
dan perlu mengambil masa yg lama untuk pham ang
xkenal maka x cinta...
kita kena kenal dngn mendalam
kita kena cinta dengan sepenoh hati
insyaallah...kejayaan milik kita
sepesially ekonomi...
yg kini menjadi pujaan hati
yg kini bertahta di hati
tiada sapa yg boleh memisahkan kita
lastly..jutaan terima kaseh kat cikgu aku~cikgu fauziah ngan cikgu zabedah...ajaq aku..didik aku..petrun ilmu

hello...salam....

jatuh cinta memang indah
memang shahdu
kuasa cinta begitu besar
yg pasti cinta datang dan pergi...
menarikk...dan menyakitkan..
itulah kuasa cinta terhadap kita..
hakikatnya ...cinta ingin menguji kesabaran kita

hahahahahahahah(bru mukadimah)

alkisah bermula....
aku telah membuat keputusan untuk menyambungkan pelajaran di peringkat stpm
cita2 aku ada di sini
so...aku telah mula mengenali cinta aku sejak taon lpas 2010 lg
pada mulanya aku berasa bosan..
aku merasa dia kejam...
aku xpham kehendak dia
aku dh terasa sikit putus asa dengan dia
TAPI kini....
aku dh mula menyangi dia
aku dh syg dia
shari x bewrsama dia
mcm x lengkap ja
aku dh rasa dia punya keunikan.....
sesuatu yg xda pada yg lain.....

AKU JATUH CINTA PADA EKONOMI

itulah cinta hati aku,,,
aku akn pastikan aku akn mendapat A dlm stpm
klau dh phm sengn ja...
tp kdang2 aku blurr jgak
dan perlu mengambil masa yg lama untuk pham ang
xkenal maka x cinta...
kita kena kenal dngn mendalam
kita kena cinta dengan sepenoh hati
insyaallah...kejayaan milik kita
sepesially ekonomi...
yg kini menjadi pujaan hati
yg kini bertahta di hati
tiada sapa yg boleh memisahkan kita
lastly..jutaan terima kaseh kat cikgu aku~cikgu fauziah ngan cikgu zabedah...ajaq aku..didik aku..petrun ilmu

P/s doakan kejayaan NAZRin ishak dalam EKO (MAKRO & MIKRO)
stpm 2011

P/s doakan kejayaan NAZRin ishak dalam EKO (MAKRO & MIKRO)
stpm 2011

Saturday, 18 June 2011

bapak

tiap2 taon mesti ada hari bapa

tp kesian kat depa yg dh jdi bapak
tambah2 dapat ank mcm hampa
yg x kenang budi
xkenng jasa
lupa daratan
bapa jaga kita
kita jaga apa??
jaga perabeh duit
berpeleseran siang mlm
mcm org xda rumah
walhal bapak hampa dh beli rumah
siap kna potong gaji g...
kita apa tau
buat umah tu cm hotel ja
rasa nk balik
balik
rasa nk kluaq
kluaq
snang cita CHECK IN NGAN CHEK OUT LA
bapa kat umah dh jadi mcm boneka
dh berbuih mulut dia marah
tp masih dok keteqaq
bapa kita slalu nk bg yg terbaek kat anak2 dia
len la klau bapak aym
yg mnyusahkn idop ampa dengn benda2 haram
nk bg kita jd besaq bkn nya snanq...
dulu kita tu sperm jaaaaa
berjaya masok kedalam rahim
la ni
nah besaq dh.
dh jdi org pon
MANUSIA BLOM LG YAA
jgn la kita sbg anak ni nk menyusahkn pak kita
dia tu dh tua..
dh x larat
dia nk cri kebahagiaan yg hilang
cri kedamaian
sbb
kuboq dh panggil
mungkin nanti kita dh xda pak...
hargai dia sehingga nafas terakhir
kasih la dia
sesunguhnya itu yg dia mahu
bukanya wang berjuta
buknya harta melimpa ruah
cukoplah dengan KASIH SAYG YG ABADI

Friday, 17 June 2011

kisah benar.......

2.33pm/18jun2011/nazrinishak


ini cerita di kota
bnyak kisah sampai x terkata
ada yg menyeronokkan
ada yg menjengkelkan
itu semua realiti
lumrah remaja masa ini
melakukan aksi2 yg begitu sensasi
boleh juga mencetuskan kontroversi

pusing2 mencari parking
belagak mcm king
bila parking pnoh
mula nk tengking-tengking
semuanya dh nk berebut-rebut
mcm bdak-bdak
semua lorong dan cerok nk redah
bila dh kena saman
mula naik darah
polis la bodoh,polis la bangan
sebb kena saman sampai tercengang

hati2 mengatur langkah
menuju ESCALATOR penoh megah
dia rasa dia gagah
mungkin dia hang tuah

mcm2 fesyen rambut
nmpak mcm berserabut
nmpak mcm robot.
peliknya..
dulu hitam
skrg hijau
mcm burung merak
ada rambut yg bewarna warni
mcm waktu petang yg ada pelangi
mungkin dia mandi air karat
mungkin dia jatoh dlm lumpur
mencari sesuatu yg indah
(HAHHAHAHHAHHAH)

depa kata dunia dh maju
tapi ada yg xcukop berbaju
sampai nmpak bontot2
ada yg putih
ada yg hitam
tengok pon rasa mcm nk TERKENTOT

oh...ramai dh mcm SUPERHERO
bergaya sakan mengalahkan JACK SPARROW
tanpa segan dan tanpa malunya
menghembus asap sana sini
mcm tempat tu bapak dia pnya
abu rokok dan puntung di buang sesuka hati
lain la klau mak bapak hampa cleaner
boleh sapu.boleh cuci

bila ada superhero
mesti ada wonder women
semuanya comei2 belaka
ada yg mcm KATTY PERRY
ada yg mcm PARI-pari
yg tengok pon mesti tergigit jari
wonder women jalan mcm model
lenggang sana,tonggek sini
ada yg pakai celak
ada yg dh terselak
si lelaki mesti melalak
dapat tengok free
pakai baju ketat-ketat
pakai seluaq sendat-sendat
nmpak semua yg padat-padat
tgn mcm nk p melekat

jalan-jalan cari makan
tangan dipegang erat-erat
pinggang dirangkul kemas-kemas
xrasa pon lemas
aksi pula mcm org dh kawen
hakikatnya tiada maruah
lebih baek dukung anak babi
jangan sampai kena serang
sbb buat aksi terlarang

P/S > sapa yg terasa amik la
sama2 la kita perbetoi dqi kita ni
sekian.....

sedarlah..

manusia semakin kejam
manusia semakin rakus
manusia semakin haloba
manusia semakin alpa
manusia semakin zalim

kejam menindas org laen
rakus kepada nafsu
haloba terhadap harta dunia
alpa dengan kemewahan
zalim sesama manuisa

sedarlah....
ingatlah...
kita bukn sapa2
kita hnya penumpang
di muka bumi...


HAKCIPTA TERPELIHARA
nazrinishak...

aku ingin berubah

Ya ALLAH,
Maniskan hatiku dengan iman,
Cukupkan aku dengan bekalan sabar,
Meredah lautan hidup penuh dugaan ini.

Ya ALLAH,
Bantuku atasi amarah ini,
Dengan iman dan taqwa,
Kerana kata Luqmanul Hakim,
Taqwa adalah perahu yang utuh,
Di tengah lautan hidup ini.

Ya ALLAH,
Teguhkan hatiku,
Untuk terus melangkah dalam hidup ini,
Yang kurasakan saban hari memeritkan,
Jadikan ia kembali salju,
Kerana sabda Rasulullah s.a.w.,
Dunia ladang akhirat.

Ya ALLAH,
Aku ingin bahagia seperti mereka,
Meredah lautan dalam kedamaian dan kenyamanan.

Andai aku belum layak ya ALLAH,
Maka layakkanlah aku,
Dengan bekalan iman dan taqwa itu,
Yang kuyakini hanya itu,
Yang dapat menyelamatkan daku,
Dari berputus asa dengan rahmatMU...

Aku ingin bahagia,
Dalam dakapan kasihMU ya ALLAH...


KARYA INI DIPETIK DARI ILUV ISLAM....

>semoga NAZRIN ISHAK MENJADI INSAN SOLEH<

Thursday, 16 June 2011

sukantara..

TAHNEAH>>
NAZRIN ISHAK TELAH BERJAYA MENYUMBANG MATA KEPADA RUMAH SYED JAN..

berapa???
2m sahaja..
ada jgak kan???
tp acara lari aku x lari
sbb pa???
snang cita..ukur baju di bdn sndqi la kan...
melarikan dqi sja..
sronok sngt...
enjoy sngt2..
merapu sngt2..
maceh pd kengkwan yg mai....
azran.sham.bob.saiful.
ANDA DATANG>>AKU PASTI DTANG
mesti r...klau depa xmai xkn aku nk mai.
xkn nk dok sorg2

>NAZRIN ISHAK<

Tuesday, 14 June 2011

AKU

AKU bukan orang yg hebat


tapi AKU mahu belajar dari orang-orang yg hebat

AKU adalah orang biasa

tapi AKU ingin menjadi orang yg luar biasa.

Dan AKU bukan lah orang yg istimewa

tapi AKU ingin membuat seseorang menjadi istimewa...

Monday, 13 June 2011

hikmah

apa yg berlaku pada kita pasti ada sebab dan akibatnya...
tp yg pasti...hikmah itu tetap tidak bole lari dari kehidupn kita...mungkin kita nmpak hikmah tu atau x nmpak hikmah tu....tp hikmah tu akn mengajar kita erti PERJUANGAN....

Monday, 6 June 2011

ewwwwwwwwwww

series aku geli..

series ak loya..
wekkk
ni pasai MV yg GAMBit buad...
lakonan PREMA YIN ngan shah jazle
(lau x silap la)
aku bole tau pasai MV ni pon bila aku bca paper
pastu kat pehbook
kecoh gla pasai MV ni..
ya allah...
xdak jln citer len nk buat dh ka
p mna maruah ampa sbg islam
len la klau ampa islam lam ic ja
hakikatnya ya la kot noh.
eiii...bnyk kluchan
terutamnya yg pompuan tu
cm sial
dok mnari2 cm pelaq g
dok buat aksi terhegeh2 yg kononya MENGHAIRAHKAN
xlay blah langsong..
malulah sikit weiii...
dh la yg pompuan tu bulu ketiak pon x cukoq
nmpak panjang pak relongnya
geliiiii...
xtau la apa nk jd kan
buat la MV yg komersial skit
ni buat MV yg komerSIAL.

hmmmm..nk komen pnjg2 pon x gna
MV pon dah buat..
ak pon dah ngok
free ja dapt dosa cemeiii
heheheheheh

apa2 pon semoga GAMBIT ngan shah jazle cpt dapat hidayah dari allah taala
pintu taubat sentiasa terbuka untok kita
sememangnya kita bukan manusia yg sempurna dan slalu buat dosa

p/s TEPUK DADA TANYA IMAN

Saturday, 4 June 2011

virus benci

apa itu benci???
mengapa wujud benci???
siapa yg di benci???
sunggoh pusing sampaai nk pitam pasai persoalan ni???

adakah perlu wujud benci membenci ni dalam kalangn manusia?

benci ni keperluan ka trend??
yg mna satu ni...
x bole ka kalau x benci kat org??
benci ni dah mula menjadi barah dlm kehidupan manusia la ni
susah nk ubatinya
bknya lay gna minyak cap kapak..pil cikitek aun n panadol ka pa ka
nk ubati benci ni

manusia la ni yg pandai segala macam,,
pandai berpehbook..pandai segalanya la..
x ajaq pon dia pandai...
kiranya benci ni sngt bahaya!!!!
tolongla!!!!
kita kena kikis la perasaan benci kita kat sapa2 pon
(kalau la kita ada bnci kata sapa2)
rugi. sngt2 klau lam aty kita ada perasaan benci kesumat...
hang tuhan ka nk benci org??
hg ada kuasa ka???

ingt lah...kita ni manusia ja..
ciptaan yg paling istimewa
ada akal..ada hati
bole pikiaq yg mna baek dan yg mna buruk
kita bukanya bodo cm lembu..
opss!!
buat la apa2 yg patot
jgn la dok benci kat org
x bek tau..
t tuhan yg akn benci pada kita...

sekian....

alhamdullilah...

syukur pada alllah..
kali pertama aku dapat biasiswa..sblm ni xpnah dapat pon..
taon ni aku mohon ja..
xpnah harap2 nk dapat pon
tp kalau dah rezeki kita x kemana..

ALHAMDULLILAH.....

Friday, 3 June 2011

ingat ni ja

kita ada 2 tangan. ja
x mampu untok tutop semua mulot
org yg x puas hati kat kita
TP
kita ada 2 tangn yang boleh tutop kedua2 telinga kit

D O I C A R E ? ? ? ?

p/s...kita x mampu nk puas kan hati semua org
yg penting kita jadi dqi sendiqi...

Thursday, 2 June 2011

dunia oh dunia