BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, 29 July 2011

HAHAH

makan nasik ngan petai
hang ingat hang setaiii???

Tuesday, 26 July 2011

TAKUT...

AKU TAKUT UNTUK MENGAKU AKU CINTA KAT HG....

Sunday, 24 July 2011

anugerah mata dan hati

mata anugerah allah
tanpa mata kita buta
tapi biarlah buta sekalipon.
aslkn kita celik disisi Nya
kita celik akal
kita celik hati
kita mampu mencelikan segalanya

mata ibarat sebuah pedang
apabila ditusuk kedalam hati
pedihnya tidak terhingga
siapa tahu?
sesiapa pon tida xttahu peritnya
kecualai nYa
yg menghidopkan dan mematikan segalnya yg DIA kehendaki

dari mata turun ke hati
mata dan hati aset penting
mata tidak mampu untuk membohongi segala kekilafan yang berlaku
mata jujur
renunglah mata sesorang setulusnnya
dengan NAWAITU yg mmurni


hati selalu bersembunyi
gelap dan menggelapkan fikiran manusia sehingga tidak mampu untuk kita berfikir
hati yg tulus
hati yg murni
mampu mencerahkan dengan nur NYA di dunia dan akhirat
peliharalah hati kita..
kita yang tahu kehendaknya
tetapi patuhilah belandaskan syariat
jgn mudah goyah dengn syaitan durjana
dia makluk yg kejam
selalu merosakkn kebahagian org laen

syukurlah
kita masih ada mata
yg mampu untuk menilai dan menyaksikan segala drama dan sketsa dunia
kita lah yg menjadi PENILAI

dan kgn terlalu ikotkan hati.
kelak kita binasa




air mata !!

air mata orang adakah kita
mampu untuk menghapusnya


bagaimana air mata
yg kluar dari HATi
adakah mampu untuk dikesat


air mata yg menitis
mampukah untuk dihilangkan


sementara air mata yg tersembunyi di dalam hati
yang BEKASNYA susah utuk dipadam..




sesungguhnya air mata itu bernilai,yg tidak boleh digadai..menangislah lah sekuat hati..sesungguhnya air mata itu satu nikmat..percayalah....

Thursday, 21 July 2011

huh???

huh..minggu yg agak kepenatan..sesak nafas...sedikit tekanan...yg diadun sekali..terasa mereng skit...hahahah.

*KARNIVAL RELAY..(ahad..17/7/2011)
memberi sokongan..walaupon aku x lari...(hg ada???)

SIAPKAN RnD
lengkapkan yg mna x lengkap
sib bek cikgu aton tolong edit2 ayt.(TQ)
pastu..masukkan data lam slide..petang slasa kat libry awam)
rabu( lam klas)
so..slide siap
thankz(apitt,helmee,afi)
GREAT!!
JADI:hari isnin(25/711) ni turn group kita present
semoga berjalan lancar

KELAS TAMBAHAN
subjek : mikro
time :9.30-11.30
day : jumaat (22/7/2011)
xpa...UNTUK MASA DEPAN SAYA JUGAK YG NI
TIMA KACEH CIKGU:

: hidup ini sentiasa memerlukan pengorbanan kerana
pengorbanan banyk mengajar erti sebenar kehidupan :

Monday, 11 July 2011

saat dunia jd gelap

saat mngtok
akal ku terasa BLurr
mindaku pitam
hatiku terasa hendak pengsan
jgn turutkn hati
org kata ikuot hati mati....
biarlah..aku bemadu kasih dengan tilam
berasmara dengn bantal
mencari secebis kebahagiaan
melupakn segenap ehwal dunia

so: selamat malam.....(bermadah2 hnya untok mngucpkn selamat mlm)..hahahahahhahahahahah

Sunday, 10 July 2011

lumrah kehidupan..

Dalam hidup kita, terkadang kita lebih banyak mendapat apa yang tidak kita inginkan, dan ketika kita mendapat apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa yang kita inginkan itu terkadang tidak dapat membuat hidup kita lebih bahagia"

Title: Utk Yang Single-Mingle
p/s : juga utk yg asyik dok bertanya jodoh si bujang2... :)

Bila nak kawin???
Di sini orang bertanya
Di sana orang menyoal
Tak kira teman mahu kenalan
Asyik-asyik itu je yang jadi bualan
Begitulah nasib orang bujang
Tak kira lelaki mahupun perempuan

Bila nak kawin???
Keluarga pun dah mula risau
Si teruna. emak bimbang jadi bujang terlajak
Si dara. ayah takut bergelar andalusia

Bila nak kawin???
Jiran turut sama menumpang tanya
Bila dijawab jodoh belum ada
Kata mereka, kita kenalah usaha
Mandi bunga salah satu caranya
Tak pun mandi ais boleh dicuba(he..he..ni cadangan pelik kawan saya)

Bila nak kawin???
Aduuuhh.aku disoal lagi
Kawin??? Nak kawin dengan sapa?
Calon pun takde.
Hah!!! Awak tu memilih sangat agaknya
Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata

Bila nak kawin???
Akan ku kawin jam-jam ni juga ( haa.haa.haa)
Andai memilih isteri semudah bershopping di pasar malam
Atau semudah membeli VCD cetak rompak
Atau sesenang memakan twisties..

Bila nak kawin???
Aaahhh.sungguh aku bosan
Banyak yang lain boleh jadi persoalan
Kenapa asyik itu yang dihadapkan
Apa kita nak heran
Lambat cepatnya jodoh, Allah yang tentukan.

Bila nak kawin???
Pada yang masih bujang
Biarkanlah mereka terus bertanya
Usah ditunggu letih mulut mereka (Takkan letihnya sampai bebila..)
Kalau ada jodoh.
Insya-Allah takkan ke mana.

Bila nak kawin???
Usah dirisaukan jodoh orang
Jaga masjid sendiri agar tidak goyang
Lain orang lain rezekinya
Syukurlah dengan apa yang kita ada
-------------------------------------------------------------------------------------------
• setelah puas memandang orang lain.. pandang lah pula diri sendiri. cari jati dri .. jadi diri sendiri, orang lain suka mengkeji.. dan memuji.. hakikat nya kita lebih tahu diri kita. memuaskan hati semua orang adalah mustahil. lagi kita mencuba lagi kita terseksa,, so... kita enjoy.. aku .. pahit.. sedeh.. muram dan sepi..
---------------------------------------------------

Saturday, 9 July 2011

rahsia...

UNEXPECTED= X SANGKA
TERKEJUTZZ= SHOCKED

ok....akan kusimpa segalnya di sanubari aku...walau hg xknai aku..tapi aku knai hg..
aku dh tau segalanya pasai hg..semuanya..
aku xkn citer kat2 sapa2
akn ku jaga mcm aku jaga maruah aku...
TQ

Tuesday, 5 July 2011

cinta itu indah


laki adalh nafas hidop..

wanita/perempuan adalah nadi jiwa....


saling memerlukan....saling MENCINTAI...

.dan CINTA itu


maknanya..saling MEMBERI dan MENERIMA...

Saturday, 2 July 2011

JULAI

skang buln julai sdah

bsiap sedia
jgn buang masa lagi
keep it up..
terus berusaha...
untok dqi sendiqi jgak

xoxo

xperlu

itu sebenarnya berita yg menggembirakan bg hamap semua
tapi x bagi aku
bagi aku itu berita yg paling aku x suka
itu saja yg aku nk bgtau.